Hava Durumu

Ruhi Koçak: Biz üretiyoruz, Başkaları Markalaşıyor

19 Haziran 2019 Çarşamba 16:19

SONMANŞET.COM- Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Yönetim Kurulu Başkanı H. Ruhi Koçak, Tarım Gıda İhtisas Organize Sanayi Bölgesi konusunda verilen sözlerin yerine getirilmediğini ve kaynak sorunu yaşayan projenin geciktiğini belirterek, “Biz üretiyoruz, başkaları markalaşıyor” dedi.

SELAHATTİN ÖZBOZKURT

Başkan Ruhi Koçak, kent ekonomisi, sosyal ve kültürel yaşamıyla ilgili olarak Manşet Gazetesi, www.sonmanset.com ve www.haberspotu.com'a yaptığı açıklamada, OSB konusunun yanı sıra, Çukurova Bölgesel Havaalanı, Sahil Bandı Projesi ve markalaşma konusunda çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Tarsus Tarım Gıda İhtisas Sanayi Bölgesi’nin kamulaştırma konusunda gerekli olan kaynağı; verilen sözlere rağmen bulamadıklarının altını çizen Başkan Ruhi Koçak, kamulaştırma için gerekli olan kaynağı bulabilmek için arsa sahipleriyle ‘sanayi parseli karşılığı’ olarak anlaşma yoluna gitmeye çalışacaklarını vurguladı.

Özellikle Mersin Büyükşehir Belediyesi ve Tarsus Belediyesi’nden yeni dönemle birlikte ciddi yardımlar beklediklerini söyleyen Koçak, “Kentimizde ve bölgemizde yaşanan işsizlik sorununa en büyük katkı sağlayacak olan bu projedir. Daha fazla gecikmeye tahammülümüz yok. Bugüne kadar verilen sözler yerine getirilmedi; umarım bundan sonra getirilir” dedi.

-HAVAALANI İNŞAAT ÇALIŞMASI DEVAM EDİYOR

Çukurova Bölgesel Havaalanı inşaatının devam ettiğini ifade eden TSO Başkanı H. Ruhi Koçak, “Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı sayın Ayhan Kızıltan ile birlikte geçtiğimiz günlerde Çukurova Bölgesel Havaalanı inşaat sahasını gezdik. Ana piste fiziken beton dökülme işlemi bitmiş… Taksi alanı, apron ve yan yollar ile ilgili çalışmalar devam ediyor. Şu an terminal binasıyla ilgili ciddi bir çalışma yok. Ancak müteahhit firmalardan aldığımız bilgilerden, terminal binasını da kendilerinin yapacağını ve kısa zamanda terminal inşaatına başlanacağını konusunda bilgi aldık” dedi.

-YOL KONUSUNDA BİR ÇALIŞMA YOK

Çukurova Bölgesel Havaalanı merkez inşaatında çalışmaların devam etmesine rağmen, bağlantı yolunda bir çalışma yapılmamasının ileri de sorun yaratacağına dikkati çeken Başkan Ruhi Koçak, “Burada bir tek bekleyen ve hareket görmeyen yol... Yol ile ilgili olan daha önce dolgu alt yapı çalışması bir miktar yapılmıştı. Ancak şu an yol ile ilgili bir çalışma yapılmıyor. Havalimanı inşaatı biterse yolu olmayacak görüntüde. İkisinin aynı anda yürüyor olması ve birbiri ile paralel şekilde bitmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

-SAHİL BANDI YATIRIMCILARI, HAVAALANINI BEKLİYOR!

Yılan hikayesine dönen Sahil Bandı Projesiyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Başkan Koçak, yatırımcıların şimdi de havaalanı projesini beklediklerini vurguladı.

Koçak, “Sahil Bandı Projesiyle ilgili yatırımcılardan birisi ile yaptığımız görüşmede, havalimanı inşaatının bitmeden hiçbir yatırımcının buraya yatırım yapmayacağını söyledi.

Bunların hepsi mazeret. Bana kalırsa havalimanı iki yıla biter. Sahil Bandı da başlarsa o da iki yıla biter. Havalimanı bittikten sonra buranın yatırımı da iki üç yıl sürer.

Bu elbette iş dünyasını oldukça rahatsız ediyor. Koskoca bir şehir... 50 il’den büyük. Yatırımlar hayata geçmediği için tamamen tarım gelirine bağlı, büyük bir köy olarak kalıyoruz. Sanayi, turizm hamlemizi yapamıyoruz. Konaklama tesisimiz yok ki, gelen turisti yatıramıyoruz. Aynı şeyleri söylemekten biz sıkıldık. Sahil Bandı Projesinde herhangi bir hareketlilik yok. Cumhurbaşkanımız geldiğinde tekrar bir temel atıldı. Tespit ettiğimiz hiçbir hareketlenme yok” diye konuştu.

-ANTALYA VE EGE DOLMADAN, TARSUS’A KİMSE YATIRIM YAPMAZ!

Turizm konusunda Antalya ve Ege kentlerinin ciddi gelir elde ettiklerini, fakat Tarsus’un bundan mahrum kaldığını belirten Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı H. Ruhi Koçak, “Türkiye’de şuan ciddi bir turizm talep patlaması yaşanıyor. Benim şahsi fikrim Antalya, Ege tamamen dolmadan hiç kimsenin buraya yatırım yapmayacağı yönünde. Oralarda yatırım için yer kalmadığında alternatif güzergah olarak buraya gelip, yatırıma başlarlar diye düşünüyorum.

Tarihi ve doğal güzelliklerimiz var; inanç turizmimiz var… Biz bunu sadece Tarsus olarak düşünmememiz gerekiyor. Antakya, Adana, Mersin, Osmaniye dahil, Doğu Akdeniz diye düşünüyoruz. Bütün projelerimizi Doğu Akdeniz fikri ve coğrafyası üzerinde götürmemiz gerekiyor. Enerji üssü var, lojistik merkezi, limanlarımız var. Yani kısacası her şeyimiz var” dedi.

-BİZ ÜRETİYORUZ, BAŞKALARI MARKALAŞIYOR

Onlarca kalem tarım üretimi üretilmesine rağmen, bölgemizde tarım ürünleri işleme tesislerinin bulunmadığına dikkati çeken Başkan Koçak, büyük gayret gösterdikleri Tarsus Gıda OSB konusunda acilen gerekli yatırımların yapılması gerektiğini söyledi.

“Biz üretiyoruz, başkaları markalıyor!” diyen Koçak, bu konuyla ilgili olarak da şu değerlendirmede bulundu:

“Gıda OSB’yi neden hayata geçirmeyi düşündük? Bu bölgede yetişen bütün ürünleri ham maddesinin ortasındayız. İşlemek üzere başka yere götürüyoruz. Burada işlenmesi lazım. Biz neden patlıcanın sapını, kabuğunu gönderelim. Biz burada işleyip, burada közleyeceğiz. Burada işleyeceğiz. Biz patlıcanı ve biberi Bursa, İzmir’e gönderiyoruz. Orada işlem görüp, kavanoza giriyor. Oradaki yatırımcıya buraya gel dediğimizde. Üstüne bize kusura bakmayın ama kavanozu da sizin bölgeden alıyoruz diyorlar. Patlıcan ve kavanoz buradan; işleme oradan.”

Okuyucu Yorumları

(0 yorum)
600
Gönder
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan sonmanset.com sorumlu tutulamaz.